KOTIA ETSIVÄT KOIRAT 2020

Kun harkitset kodin tarjoamista yhdistyksen kodittomalle koiralle, otathan huomioon että koirilla on hyvin erilaisia taustoja ja ne saattavat kärsiä stressistä. Niillä voi olla vääränlaisen ravinnon tai sopimattomien olosuhteiden aiheuttamia sairauksia. Jos päätät tarjota kodin koiralle, joka on saattanut tulla haltuunotettuna, sinun tulee sisäistää, että tällaisen koiran hoitoon tarvitaan pitkäjänteisyyttä, hyviä hermoja ja kärsivällisyyttä sekä koiranlukutaitoa.
Yhdistyksen antamia neuvoja koiran suhteen tulee aina noudattaa
Aralle tai muuten haasteellisesta elämästään toipuvalle koiralle täytyy antaa runsaasti aikaa toipua sekä fyysisesti että psyykkisesti, viikko tai kaksi ei ole pitkä aika antaa koiran sopeutua uuteen elämään.
Toivomme että olet miettinyt valmiiksi ja tarkkaan koiran ottamista ja että olet valmis sitoutumaan vuosiksi eteenpäin uuden toverin kanssa.
Koirien luovutusmaksut vaihtelevat 350€-750€ välillä, koiran statuksesta ja hoitojen tarpeesta riippuen. Lähtökohta koiran hinnoittelulle on aina yksilöllinen, yhdistys pyrkii siihen, että vähintään koiran kulut yhdisyksellä ollessa katetaan. Kotia tarjoavalla henkilöllä ei saa olla minkäänlaista eläinsuojeluriketaustaa.