KOTIA ETSIVÄT KOIRAT 2019

Kun harkitset kodin tarjoamista yhdistyksen kodittomalle koiralle, otathan huomioon että koirilla on hyvin erilaisia taustoja ja ne saattavat kärsiä stressistä. Niillä voi olla vääränlaisen ruoan tai sopimattomien olosuhteiden aiheuttamia sairauksia. Jos päätät tarjota kodin koiralle, joka on saattanut tulla haltuunotettuna, sinun tulee sisäistää, että tällaisen koiran hoitoon tarvitaan monesti pitkäjänteisyyttä, hyviä hermoja ja kärsivällisyyttä sekä koiranlukutaitoa.      Yhdistyksen antamia neuvoja koiran suhteen tulee noudattaa.                                                                                                        Aralle tai muuten haasteellisesta elämästään toipuvalle koiralle täytyy antaa runsaasti aikaa toipua sekä fyysisesti että psyykkisesti, viikko tai kaksi ei ole pitkä aika antaa koiran sopeutua uuteen elämään. Toivomme että olet miettinyt valmiiksi ja tarkkaan koiran ottamista ja että olet valmis sitoutumaan vuosiksi eteenpäin uuden toverin kanssa.    Koirien luovutusmaksut vaihtelevat 350€-750€ välillä, koiran statuksesta ja hoitojen tarpeesta riippuen.           Lähtökohta koiran hinnoittelulle on aina yksilöllinen, yhdistys pyrkii siihen että vähintään koiran kulut yhdisyksellä ollessa katetaan luovutusmaksulla.                                                                                                                                             Kotia tarjoavalla henkilöllä ei saa olla minkäänlaista eläinsuojeluriketaustaa.

MINKA *kodin saanut*

Minka on lähtenyt kotikokeiluun 27.4. ja jäänyt sille tielleen :) Onnea uuteen kotiin Minka!

LULU *kodin saanut*

Lulu on noin 2 vuotias alaskanmalamuuttinarttu. Lulu etsii kotia ainoana koirana. Se on tottunut elämään sisällä, mutta rotunsa puolesta pärjää myös tarhassa. Sille olisikin hyvä löytää koti, missä se saisi olla myös rakastamiensa ihmisten kanssa, eli ei eläisi täysin tarhakoirana. Lulu luovutetaan eläinläkäärin tarkastamana, rokotettuna, madotettuna ja sirutettuna luovutussopimusta ja maksua vastaan. Lulua ei ole steriloitu ja sitä vahvasti suositellaan uudelle omistajalle. Sterilointi onnistuu myös yhdistyksellä asuessa, leikkauskulut lisätään luovutusmaksuun. Tarjoa uutta kotia sähköpostilla lvesy.ry(at)gmail.com.

NIPSU *sijaiskodissa*

Nipsu on 5 vuotias sekarotuinen tyttökoira. Se on noin 35kg painoinen ja se kasvattaa paksun talvikarvan, on siis ulkona elävä koira. Nipsussa on saksanpaimenkoiraa ja tsekkoslovakian vlcakia. Nipsu on ihanan omapäinen, korvat sillä tuntuu olevan vain koristeena välillä, mutta se rakastaa silti ihmisiä vauvasta vaariin. Sen käytöksessä ei ole tippaakaan agressiivisuutta mutta se ei oikein tule toimeen kaikkien narttukoirien kanssa. Nipsu on steriloitu, rokotettu ja eläinlääkärin tarkastama. Sillä ei ole havaittavissa mitään allergioita. Tarjoa Nipsulle kotia maalta missä on kunnolla aidattu piha. Riistaviettiä sillä on jonkin verran.

ONNI *kodin saanut*

Onni on Kikin pentu, 3 vuotias uroskoira, painoa sillä on noin 9kg. Onnissa on emon puolelta perhoskoiraa ja maltankoiraa, isä on venäjänspanieli. Onni on emonsa tapaan erittäin kiltti, sosiaalinen, yltiösuloinen ja iloinen koira. Onni sopii hyvin lapsiperheeseen ja vaikka koiraseuraan. Kissoista ei ole kokemusta. Se kärsii jonkinasteisesta eroahdistuksesta, joten sille etsitään kotia ok talosta, missä sen haukkuminen ei häiritse muita asukkaita. Onni luovutetaan uuteen kotiin rokotettuna ja sirutettuna, kastrointivaateen kanssa, eli sitä ei saa käyttää pentujen teettämiseen. Kastrointi voidaan hoitaa myös yhdistyksellä oloaikana uuden omistajan näin halutessa, tällöin kustannukset lisätään luovutushintaan. Mikäli pystyt tarjoamaan supersuloiselle Onnille hyvän ja vastuuntuntoisen loppuelämän kodin, ota yhteyttä sähköpostilla lvesy.ry@gmail.com.

KIKI *kodin saanut*

Kiki on 4 vuotias perhoskoiran ja maltankoiran risteytys, painoa sillä on noin 5kg. Kiki on todella kiltti, sosiaalinen ja iloinen koira, aivan yltiösuloinen ja hellyydenkipeä tyttö.                                                                                                                  Kiki sopii hyvin myös lapsiperheeseen vaikka toisen koirankin seuraksi. Kissoista sillä ei ole kokemusta. Se kärsii jonkinasteisesta eroahdistuksesta, joten sille olisi hyvä löytää koti ok talosta, missä sen haukkuminen ei häiritse muita asukkaita. Kiki luovutetaan uuteen kotiin rokotettuna ja sirutettuna, sterilointivaateen kanssa, eli sitä ei saa käyttää pennutukseen. Sterilointi voidaan hoitaa myös yhdistyksellä oloaikana uuden omistajan näin halutessa, tällöin kustannukset lisätään luovutushinnan päälle. Mikäli pystyt tarjoamaan Kikille hyvän loppuelämän kodin, ota yhteyttä sähköpostilla lvesy.ry@gmail.com.

JYMY *kodin saanut*

Jymy on labbis-jämpti mix, ikää on 1 vuosi. Jymylle etsitään kotia, jossa ei ole aivan pieniä lapsia. Yläkouluikäisiä lapsia voi uudessa kodissa olla. Jymy tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kanssa.                                                                      Luonteeltaan Jymy on vielä pentumainen, pikkuisen epävarma mutta iloinen ja reipas ja helposti palkittavissa herkuilla. Sillä ei ole mainittavaa metsästysviettiä ja se pysyykin hyvin irti omalla pihalla.                                                                          Jymy luovutetaan kastroituna, rokotettuna ja sirutettuna, eläinlääkäri on sen tarkastanut  4.3.2019. Uudelta kodilta odotetaan sitoutumista Jymyn johdonmukaiseen kasvatukseen ja vähintään perustapojen opettamiseen. Aktiivinen liikunta ei ole pahitteeksi ja koiratoveri olisi tosi mukava olla. Ei kuitenkaan pakollista. Tarjoa kotia sähköpostilla alapuolella olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

PENA*kodin saanut*

Pena on ajokoira-saksanpaimenkoira-rottweiler mix urospentu. Pena on syntynyt loka-marraskuun vaihteessa ja on siis noin 3kk ikäinen. Pena luovutetaan uuteen PYSYVÄÄN kotiin madotettuna, rokotettuna sekä sirutettuna luovutusmaksua 350€ ja kirjallista sopimusta vastaan. Tarjoa kotia sähköpostilla lvesy.ry@gmail.com

26.1. Pena on lähteny kotikokeiluun tutustumaan perheen kissaan. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja Pena saa jäädä sinne asumaan!

LOTTA *kodin saanut*

Lotta on alle kaksi vuotias, kennelliittoon rekisteröity saksanpaimenkoiranarttu. Jos haluat tarjota loppuiän kotia Lotalle, ota yhteyttä sähköpostiin lvesy.ry@gmail.com, kerro itsestäsi, elämäntilanteestasi sekä kokemuksestasi saksanpaimenkoirien kanssa. Emme vastaa puhelintiedusteluihin tai tekstiviesteihin/messengerviesteihin.                        Lottaa ei luovuteta kerrostaloon eikä kotia tarjoavalla henkilöllä saa olla eläinsuojeluriketaustaa.

ROPSU, *kodin saanut*

Paimen/labbisMIX uroskoira vailla kotia. Ei kerrostaloon, luovutetaan mieluiten maalle kotivahdiksi mutta soveltuu esim. rivitaloon tai ok taloon taajamassakin. Kastroitu 17.1.2019. Erittäin kiltti ja ihana koira, ei tuhoa paikkoja yksin ollessaan eikä kärsi eroahdistuksesta, ei hauku yksinään. Sopii mainiosti myös lapsiperheeseen. Ei kisko hihnassa, mukava lenkkeilykaveri. Ei siedä uroskoiria, rähisee niille hihnassa. On käynyt narttukoiran kanssa koirapuistossa, vierekkäisissä tarhoissa ja tykkää juosta kilpaa ja kaivella monttuja itsekseen. Lapsista tykkää, sijaiskodissa nukkuu mielellään lasten lähellä. Ota yhteyttä sähköpostiin lvesy.ry@gmail.com mikäli pystyt tarjoamaan tälle ihanalle koiralle koirattoman kotielämän. Ei puhelin tai viestitiedusteluja. KUVITUSKUVA! Luovutusmaksu 350€ (250€ sekarotuisen luovutusmaksu + kastrointi ja ell kulut).

4.3.3019 Edelleen kotia vailla!!

RAKSU *kodin saanut*

Raksu on alle 2 vuotias sekarotuinen uroskoira. Rotuja siinä on ajokoiraa ja saksanpaimenkoiraa.

Mikäli pystyt ja haluat tarjota Raksulle ymmärtäväisen, rakastavan ja vastuullisen kodin, ota yhteyttä sähköpostilla lvesy.ry@gmail.com. Raksu luovutetaan sirutettuna, rokotettuna ja madotettuna sekä eläinlääkärin tarkastamana luovutussopimusta ja luovutusmaksua 250€ vastaan.