KOTIA VAILLA OLEVAT ELÄIMET 2018

Yhdistyksellä on kotia etsiviä eläimiä. Erityissyistä kotia etsivistä ei välttämättä ilmoiteta kotisivuilla, joten kannattaa aina tarkistaa sen hetkinen tilanne sähköpostitse. Puhelimitse emme välttämättä näistä eläimistä voi antaa tietoja.

Otamme vastaan vapaaehtoisesti luovutetut sekä viranomaistoimenpitein haltuunotetut eläimet ympäri Suomen.  Teemme yhteistyötä monien alueiden toimijoiden ja viranomaisten kanssa.

Mikäli sinulla tai läheiselläsi on sellainen tilanne elämässä, että lemmikistä huolehtiminen ei omin voimin onnistu, niin voit ottaa yhteyttä meihin. Voimme yhdessä miettiä mikä on paras ratkaisu lemmikkisi kannalta. Yhdistyksellä on tilat mihin voimme sijoittaa lemmikkisi ja etsiä sille tarvittaessa uutta kotia. Vapaaehtoisesti luovutettujen eläinten kanssa toimitaan samoin kuin kaikkien muidenkin eläinten, eli niiden asiat hoidetaan perusteellisesti ajantasalle ennen uuteen kotiin lähtöä.

Kaikki kissat käytetään eläinlääkärin tarkastuksessa ja niiden rokotukset ja tunnistesiruasiat hoidetaan kuntoon ennen uuteen kotiin muuttoa. Yli 4kk ikäiset kollit kastroidaan ja yli 6kk ikäiset naaraat steriloidaan. Uusi koti valitaan tarkoin eikä eläintä anneta välttämättä ensimmäiselle kodintarjoajalle, jos huomaamme ettei koti ole juuri kyseiselle eläimelle sopivin ja paras vaihtoehto. Yhdistys ei luovuta kissoja vapaasti ulkoileviksi! Haluamme varmistua siitä että kovia kokeneet eläimet pääsevät stressittömään elinympäristöön loppuelämäkseen ja ettei niiden tarvitsisi enää kokea samoja traumoja uudestaan.

Kun harkitset kodin tarjoamista yhdistyksen kodittomalle kissalle, otathan huomioon että kissoilla on hyvin erilaisia taustoja, eivätkä ne ole kaikki vielä valmiita sylikissoja. Jos päätät tarjota kodin kissalle, joka on saattanut tulla populaatiosta tai ollut muuten vain vähän ihmisen kanssa tekemisissä, sinun tulee ymmärtää että näiden kanssa tarvitaan pitkäjänteisyyttä, hyviä hermoja ja kärsivällisyyttä. Kissa joka on elänyt ulkona vailla ihmisen säännöllistä huolenpitoa, ei välttämättä istu kanssasi heti samalla sohvalla kainalossa rapsutuksia kerjäämässä tai leiki laservalon kanssa. Aralle kissalle täytyy antaa runsaasti aikaa toipua entisestä elämästään, viikko tai kaksi ei ole pitkä aika antaa kissan sopeutua uuteen elämään.Toivomme että olet miettinyt valmiiksi ja tarkkaan kissan ottamista ja että olet valmis sitoutumaan vuosiksi eteenpäin uuden toverin kanssa.

KANIT LEENU JA LENA

Nämä ihastuttavat risteytyskanitytöt etsivät uudestaan kotia yhdistyksen kautta. Tytöt ovat syntyneet 13.2.2017 ja rotuina niissä on teddyluppa, kääpiöluppa sekä leijonaharjas.

Kaneille etsitään kotia talli/kanilaolosuhteista, ei kerrostalosta eikä muusta asuinhuoneistosta. Kanit ovat lähteneet uuteen kotiin yhdistykseltä jo kertaalleen ja palautuivat takaisin harkitsemattoman kodintarjoamisen takia. Älä siis tarjoa kotia mikäli sinulla ei ole oikeasti tarjota näille pysyvää ja lajinomaisia elinolosuhteita. Kanit ovat tottuneet olemaan vapaana, ne eivät ole häkkikaneja. Niille on pystyttävä tarjoamaan riittävästi virikkeitä ja lajinomainen elämä.

Mikäli pystyt tarjoamaan kaiken edellämainitun, ota yhteyttä sivun lopussa olevalla yhteydenottolomakkeella. Kanien luovutushinta on yhteensä 80€, ne luovutetaan ainoastaan yhdessä, ei erikseen.

PEPE *kodin saanut*

Pepe on 9 viikon ikäinen kaukasiankoiran ja saksanpaimenkoiran pentu joka on tullut yhdistykselle vapaaehtoisesti luovutettuna kodin etsintään. Pepe on tällä hetkellä varattu uuteen kotiin joten emme vastaa enää kyselyihin Pepeä koskien. Kiitos kaikille kiinnostuneille kodin tarjoajille!

HELMI kodin saanut

Helmi on ihana kilpikonnan värinen, erittäin pienikokoinen kissatyttö. Helmi on vielä vähän ujo, mutta siitä on kuoriutumassa vilkas ja onnellinen kissa. Seuraa ihmistä ihan juosten ja on hirmuisen utelias tyttö! Helmi on erittäin kissasosiaalinen joten olisi kiva jos sille löytyisi koti toisen tai kolmannenkin kissan leikkikaverina.

Helmi on 3 vuotias, se on steriloitu, rokotettu, loishäädetty sekä sirutettu. Uuteen kotiin Helmi luovutetaan kirjallista luovutussopimusta sekä luovutusmaksua 120€ vastaan. Jos haluat tarjota Helmille kivan ja vastuuntuntoisen kodin, ota yhteyttä sivun lopusta löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

1.7.

Helmi on saanut kodin! Onnea uuteen kotiin Helmi!

PIKU

Piku on 6 vuotias rauhallinen tyttökissa joka on tiineenä. Piku ei siis varsinaisesti ole vielä kodinetsijä. Pikulle voidaan tarvita sijaiskotia, joten jos olet valmis ottamaan tiineen, kesyn ja kivan tyttökissan ja hoitamaan sen kanssa pennut luovutusikäisiksi, ota yhteyttä sivun lopussa olevalla yhteydenottolomakkeella.

21.5.18

Pikun pennut ovat syntyneet. Kaksi toffeen väristä sekä punavalkoinen pentu. Toffeen värisistä isompi on poika ja pienempi tyttö, punavalkoinen on emonsa tapaan tyttö. Emo ja pennut on siirretty rauhallisempaan tilaan kotihoitoon missä emo saa rauhassa hoitaa pentujaan. Pikulla ei maito ole kunnolla alkanut herumaan, joten pentuja joudutaan ruokkimaan parin tunnin välein maidonkorvikkeella. Nutriplus on nyt myös kovassa käytössä sekä emolla että pennuilla ja pentujen paino onkin nyt hiljakseen alkanut nousemaan.

4.7.

Pikun pennut Viuhti ja Hemuli ovat varattuja samaan kotiin, mikä toiveena ja lähtökohtana kodin etsinnälle olikin. Mahtavaa siis että saavat yhteisen kodin! Pikku Tiuhti jää vielä yhdistykselle kasvamaan ja opettelemaan isoksi kissaksi tulemista. Tiuhtin kehitys ei kulje aivan käsi kädessä Viuhtin ja Hemulin kanssa ja se tarvitsee vielä intensiivistä tukea kehittyäkseen.

LEEVI JA LAKU *kodin saaneet*

Leevi ja Laku ovat suloinen parivaljakko, nukkuvatkin päällekkäin niinkuin kuvasta näkyy :) Leevi on kaksi vuotias ja Laku on reilun puolen vuoden ikäinen. Nämä pojat etsivät kotia yhdessä, tykkäävät toisistaan niin paljon ettei me raskita niitä toisistaan erottaa. Molemmat pojat ovat kesyjä kotikissoja, Leevi hieman pienempää Laku-kaveriansa isompikokoinen ja rauhallisempi luonteeltaan. Molemmat pojat luovutetaan kastroituina, madotettuina, sirutettuina sekä rokotettuina uuteen kotiin. Ennen luovutusta pojista tehdään kirjallinen luovutussopimus ja luovutusmaksu yht. 240€ tulee olla maksettuna yhdistyksen tilille. Jos haluat tarjota tälle lähes samannäköiselle kaksikolle kodin, ota yhteyttä sivun lopussa olevalla yhteydenottolomakkeella.                                                                                                                                  Yläkuvassa Laku päällimmäisenä, Leevi alla. Alakuvassa Leevi yläpuolella ja Laku alla.

27.4. Laku ja Leevi ovat lähteneet uuteen kotiin! Onnea Laku ja Leevi!

TIUKU *kodin saanut*

Tiuku on noin puolitoista vuotias steriloitu tyttökissa. Tiuku on tullut yhdistykselle yhdessä Aniksen kanssa ja molemmat ovat erittäin hyvästä ja huolehtivasta perheestä. Omistajasta riippumattoman elämänmuutoksen takia myös Tiukulle etsitään nyt kotia. Tiuku on ihana, kesy ja kiltti tyttö, joka on tottunut myös lapsiin ja pieniin koiriin. Tiukulle toivotaan siis perhettä missä on myös muita kissoja/eläimiä. Tiuku luovutetaan ainoastaan sisäkissaksi, luovutussopimusta sekä maksua vastaan. Luovutusmaksu Tiukusta on 120€. Jos haluat tarjota Tiukulle vastuuntuntoista loppuiän kotia, ota yhteyttä sivun lopussa olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

16.4. Tiuku on saanut kodin ja lähtee sinne ensi viikolla! Onnea!!

ANIS *Saanut kodin*

Anis on puolivuotias, todella komea ja kiltti sylikissa. Anikselle etsitään kotia toisen kissan leikkikaverina. Anista voi tulla sovitusti katsomaan esylle. Anis luovutetaan kastroituna, rokotettuna, madotettuna sekä tunnistemerkittynä uuteen kotiin ainoastaan sisäkissaksi.  Myös Anis on tottunut pieniin koiriin ja toisiin kissoihin sekä lapsiin. Aniksen luovutusmaksu on 120€ ja siitä tehdään kirjallinen luovutussopimus. Jos haluat tarjota kotia Anikselle, ota yhteys sivun lopussa olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

3.4. Anis on lähtenyt uuteen kotiin! Onnea kodille mahtavasta kissasta ja Anikselle ihanaa kissanelämää uudessa kodissa!

WALLU ja SHELDON *kodin saaneet*

Wallu  ja Sheldon ovat 6 vuotiaat puolipitkäkarvaiset sisarukset. Wallu ja Sheldon ovat eläneet elämänsä yhdessä kotikissoina, joten niille etsitään kotia yhdessä. Wallu ja Sheldon ovat hyvin leikkisiä ja sosiaalisia kissoja ja tuovat varmasti uudessa kodissa paljon iloa omistajilleen. Tykkäävät myös lapsista. Tämä sisaruspari on käynyt turkin hoidossa, rokotuksilla sekä sirutuksessa eläinlääkärissä. Molemmat ovat leikattuja kissoja, täysin sisäsiistejä eivätkä merkkaile uusiakaan paikkoja. Uuteen kotiin Wallu ja Sheldon lähtevät kirjallista luovutussopimusta sekä -maksua vastaan. Luovutusmaksu niistä on yhteensä 160€. Jos haluat tarjota kodin näille aivan ihanille ja hyvin kasvatetuille kissoille, ota yhteyttä sivun lopusta löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

17.4. Wallu ja Sheldon ovat käyneet turkin hoidossa, rokotuksessa ja sirutuksessa. Nyt tämä kaksikko haluaisi jo lähteä omaan rakastavaan kotiin.

4.7.

Wallu ja Sheldon ovat saaneet vihdoin oman kodin! Kiitos Petrille ja mukavaa eloa näiden valloittavien persoonien kanssa!

PUPU *kodin saanut* ja MASA *kodin saanut*

Masa on vielä ujo, punainen kolli joka on tullut yhdistykselle yhdessä punavalkoisen Pupun kanssa Kauhavalta saakka. Masa on kiltti kissa joka pärjäisi varmasti muutaman muunkin kissan kaverina. Masan kodin tulee olla rauhallinen aikuiskoti, missä ymmärretään Masan sielunelämää ja suhtaudutaan pitkäjänteisesti sen kotiutumiseen.

Pupu on noin yksi vuotias nuoriherra, utelias ja kissasosiaalinen poika. Tekemistä ja ihmettelemistä sillä riittää uusissa maisemissa. Pupusta tulee varmasti kiva leikkikaveri jollekin.

Uuteen kotiin Masa ja Pupu luovutetaan kastroituna, rokotettuna, tunnistemerkittynä sekä loishäädettynä, kirjallista luovutussopimusta sekä -maksua vastaan. Luovutusmaksu Masasta ja Pupusta on kummastakin 120€. Jos Masalle ja Pupulle löytyy yhteinen koti, on luovutusmaksu heistä yhteensä 200€. Ota yhteyttä tämän sivun lopusta löytyvällä yhteydenottolomakkeella , mikäli haluat tarjota kodin näille kissoille yhdessä tai erikseen.

17.4. Pupu on lähtenyt uuteen kotiin! Onnea Pupu ja uusi koti!

2.5 Masa on edelleen vailla omaa kotia.

15.5. Masa on lähtenyt uuteen kotiin! Onnea Masalle!

VAPPU

11.3

Vappu on ikänsä ulkona elänyt ja ihmiselle vielä vähän arka, pienikokoinen tyttökissa. Vappu on noin 3 vuotias ja ehtinyt lyhyen elämänsä aikana tehdä jo kahdet pennut. Vappu on alkanut pyöristyä kovasti ja masussa taitaakin olla sen kolmannet lapset. Eli täällä todennäköisesti odotellaan nyt.

Vapun ujouden takia se saa nyt olla aivan rauhassa, synnyttää pentunsa ja hoitaa ne luovutusikään ennen uuden kodin etsintää. Vapusta saa joku vielä ihanan kotikissan. Se on täysin sisäsiisti tyttö ja ottanut näiden parin viikon aikana jo isoja askeleita kesyyntyäkseen. Rapsutuksista ja silityksistä Vappu tykkää paljon ja reipastuu päivä päivältä. Pentupäivitystä tehdään mikäli niitä tulee, tähän Vapun tietoihin.

15.4.

Vapun pennut ovat syntyneet. Emo ja pennut voi hyvin, syövät hyvin ja ovat virkeitä pikkuisia. Sukupuolet selvinnee lähiviikkoina. Pentuja on kaikkiaan 4, yksi musta, kaksi oranssia ja yksi tumma, ehkä raidallinen.

25.6

Vapun pennut ovat kasvaneet lähes luovutusikäisiksi ja ne ovat kaikki varattuina uusiin koteihin. Yhdistykselle pennuista tuli valtavasti kyselyjä. Pennuista kaksi oranssia sekä harmaa raidallinen on poikia ja mustavalkoinen on tyttö.

28.6.

Vappu on parin viikon sisällä valmis uuteen kotiin. Ota yhteyttä sivun lopussa olevalla yhteydenottolomakkeella, mikäli haluat tarjota Vapulle pysyvän ja vastuuntuntoisen, sisäkissakodin.

TYSON * saanut kodin*

Yhdistykselle on saapunut erityissyistä noin 7kk ikäinen uroskoira Tyson. Tysonissa on rotuina cane corso, dobermann sekä napolinmastiffi. Tyson on aktiivinen ja energinen nuori koira ja sille etsitään kotia, millä on kokemusta kyseisistä tai vastaavista roduista ja missä sen rotujen ominaisuudet otetaan ennen adoptiopäätöstä tarkkaan huomioon. Tyson on luonteeltaan kiltti ja luottavainen ihmistä kohtaan, vähän epäröi uusien ihmisten kanssa ensialkuun mutta rentoutuu pian. Tyson on siis vielä pentu ja oikeanlaisessa kodissa siitä tulee varmasti sekä hyvä seurakoira, että perhettään vartioiva sekä puolustava koira.

Uudelta kodilta vaaditaan koirakokemusta, rauhallisuutta sekä määrätietoisuutta. Egon jatkeeksi tai pihankoristeeksi ketjun päähän Tysonia ei luovuteta. Tyson tarvitsee paljon aktiviteetteja, liikuntaa ja nenätyöskentelyä. Saattaa hyppiä innostuessaan ihmistä vasten, ei vielä oikein ymmärrä kokoaan ja on kuitenkin melko voimakas ja nopealiikkeinen koira jo. Mieluiten näkisimme Tysonin paikassa missä löytyy koiranlukutaitoa, kykyä ja halua kouluttaa koiraa sekä tarjota sille turvallinen ja vastuuntuntoinen loppuiän koti.

Tyson painaa tällä hetkellä noin 40kg ja on noin 60cm korkea, joten siitä kasvaa iso poika.

Otamme Tysonista kotitiedusteluja AINOASTAAN sähköpostilla vastaan. Mikäli täytät vaatimuksemme ja haluat tarjota Tysonille kodin, kerro itsestäsi ja elämäntilanteestasi sekä millainen koti sinulla on Tysonille tarjota.

Tyson luovutetaan erittäin tarkkaan valikoituun kotiin luovutussopimusta sekä -maksua vastaan. Osamaksumahdollisuutta ei ole. Tyson lähtee uuteen kotiin rokotettuna sekä loishäädettynä. Tysonilla on tunnistesiru ja EU passi, uuden omistajan tulee rekisteröidä se kennelliiton fix rekisteriin. Uusi koti sitoutuu huolehtimaan sen jatkorokotuksien voimassaolosta katkeamatta.

Kotiehdokkaita otetaan sähköpostitse vastaan lvesy.ry(at)gmail.com maaliskuun loppuun saakka, minkä jälkeen Tysoniin voi tulla pyydettäessä tutustumaan paikan päälle.                                      Pyrimme vastaamaan kaikille kotiehdokkaille.

2.4 Tyson on varattu ja odottaa uuteen kotiin lähtöä eläinlääkärin tarkistuksen jälkeen.

MATIAS *kodin saanut*

24.2

Matias on erityissyistä yhdistykselle tullut noin 3 vuotias kissaherra. Matias on ujo mutta siitä kehkeytyy varmasti hyvässä kodissa ihana kotikissa. On utelias ja kiltti luonteeltaan ja tarvitsee kodin missä sille annetaan riittävästi aikaa tutustua rauhassa uusiin ihmisiin sekä ymmärretään sen hengenelämää. Matias luovutetaan uuteen kotiin kastroituna, sirutettuna, rokotettuna sekä loishäädettynä kirjallista luovutussopimusta sekä luovutusmaksua vastaan. Matias luovutetaan ainoastaan sisäkissaksi. Luovutusmaksu Matias kissasta on 120€.

Matias on alustavasti varattu!

13.3 Matias on lähtenyt omaan kotiin. Onnea Matias omasta perheestä!

TEEMU *kodin saanut*

24.2

Teemu on esylle erityissyistä tullut todella kesy ja ihastuttava poikakissa. Teemu on noin 2 vuotias nuori herra ja tykkää kovasti rapsutuksista sekä ihmisen läheisyydestä.  Teemu luovutetaan uuteen kotiin kastroituna, rokotettuna, loishäädettynä sekä sirutettuna, ainoastaan sisäkissaksi.

Teemu on alustavasti varattu!

5.3.2018

Teemu on lähtenyt uuteen kotiin! Onnea Teemu ikiomasta kodista <3

BERTTA *kodin saanut*

Bertta kani on noin 4.5kk ikäinen tyttö, todennäköisesti risteytyskani tai kääpiöluppa. Bertalle etsitään kotia missä se ei joudu olemaan pelkästään häkissä, vaan että se saa pomppia tilavissa tiloissakin, eli pelkkä eläinsuojelulain vaatima minimi ei riitä Bertalle. Bertta on kiltti ja reipas puputyttö, ei ole purrut hoitajaansa ja antaa nostaa syliin. Bertta luovutetaan sirutettuna ja eläinlääkärin tarkastamana luovutussopimusta ja luovutusmaksua vastaan.                        Luovutusmaksu Bertasta on 60€.                                                                                                              Bertta on tällä hetkellä ihanassa sijaiskodissa tutustumassa muihin kaneihin ja sille toivotaankin lajikumppania ettei siitä tule yksinäistä pupua.

8.4 Bertalle on löytynyt koti Imatralta toisen pupun seurana! Onnea kodin saaneelle!

23.1.2018 YHDISTYKSELLÄ EI OLE TÄLLÄ HETKELLÄ KOTIA ETSIVIÄ ELÄIMIÄ. TILANNE VOI MUUTTUA NOPEASTIKIN JA JOS ETSIT UUTTA PERHEENJÄSENTÄ, KANNATTAA OLLA YHTEYDESSÄ SÄHKÖPOSTITSE ALLA OLEVAN LOMAKKEEN KAUTTA.