KODIN SAANEET ELÄIMET 2017

MUUSA

Muusa on tullut yhdistykselle erityissyistä kotia etsimään. Muusa on kaunis kilpparityttö, noin puolitoista vuotias. Muusa tykkää kovasti paijailuista ja viihtyy sylissäkin. Muusa käytetään steriloitavana ja on sen jälkeen valmis omaan huolehtivaan kotiinsa. Muusan luovutusmaksu on 120€ ja siitä tehdään kirjallinen luovutussopimus.  Muusa luovutetaan leikattuna, rokotettuna, madotettuna sekä tunnistemerkittynä.

15.1.2018 Muusa ja Nökö ovat lähdössä samaan kotiin toistensa leikkikavereiksi. Ennen uuteen kotiin lähtöä Nökö ja Muusa tutustuvat toisiinsa sijaiskodissa jotta nähdään että ne viihtyvät toitsensa seurassa.  Nökö ja Muusa ovat siis alustavasti varattuja!

ELMERI

Elmeri on noin 6 vuotias isokokoinen, mukava ja seurallinen poikakissa joka saapui yhdistykselle etsimään uutta kotia. Elmeri on hyvistä kotioloista tullut meille, itsestään riippumattomista syistä. Elmeri on valmis lähtemään uuteen kotiin heti, sillä sen asiat ovat kunnossa. Elmeri on leikattu, rokotettu ja säännöllisesti loishäädetty. Ennen uuteen kotiin lähtöä Elmeri saa vielä tunnistesirun. Elmeri on tottunut ulkoilemaan vapaasti, mutta yhdistykseltä emme myy kissoja vapaasti ulkoileviksi, joten olisi mukavaa jos Elmeri pääsisi ulkoilemaan joko häkissä tai hihnassa.

Elmeri luovutetaan uuteen kotiin 60€ luovutusmaksua sekä kirjallista luovutussopimusta vastaan. Tutustuthan yhdistyksen luovutusehtoihin ennen kotipäätöksen tekemistä!

18.1. ELMERI ON LÄHTENYT UUTEEN UPEAAN KOTIIN!! ONNEA UUSI OMISTAJA JA ELMERI!

SEKAROTUISET KOIRANPENNUT, VIISIKKO

KAIKKI PENNUT OVAT SAANEET KODIT! EMME ENÄÄ OTA VASTAAN KOTITIEDUSTELUJA. KIITOS KAIKILLE PENNUISTA KIINNOSTUNEILLE!

Yhdistykselle on tullut erityissyistä koteja etsiviä koiranpentuja.

Pennut ovat sekarotuisia, rotuina emän puolelta tanskandog, englannin bulldog, dogo argentino sekä pitbull.  Pentujen isä on rekisteröimätön saksanpaimenkoira. Pennuista kolme  on uroksia ja kaksi narttuja.
Pentuja käsitellään paljon yhdistyksen sijaiskodissa ja ne tottuvat normaaleihin kodin rutiineihin. Ne ovat tekemisissä päivittäin myös lasten kanssa. Pentujen emo on erittäin hyväluonteinen, todella kiltti, rauhallinen ja sopeutuvainen koira. Ei välitä kissastakaan mitään, antaa sen olla rauhassa.
Pentujen kodit valitaan erittäin tarkoin haastavien rotujen vuoksi. Pennuista ei anneta tietoja puhelimitse eikä niitä voi varata näkemättä. Tutustumisen jälkeen pennun voi varata varausmaksulla jota ei palauteta varauksen peruuntuessa, eli varaus on sitova. Kerrostaloasuntoon pentuja ei luovuteta. Nämä koirat eivät sovellu ensimmäiseksi koiraksi, toivommekin että tulevalla kodilla on kokemusta em. koiraroduista sekä pitkäjänteisyyttä kasvattaa pennusta itselleen pitkäaikainen kaveri. Pennut ovat vilkkaita ja todella reippaita, luonteiden piirteet alkavat jo hyvin erottua toisistaan.                                                                                                                                    Pennut luovutetaan eläinlääkärin tarkastamina, sirutettuina ja useasti madotettuina ja ne rekisteröidään kennelliiton fix rekisteriin. Uusi koti huolehtii pennun rokotuksista n. 12 viikon iästä alkaen, sekä koiran steriloinnista/kastraatiosta 1 vuoden ikään mennessä. Pennut luovutetaan kirjallista luovutussopimusta sekä -maksua vastaan. Luovutusmaksu tulee olla maksettuna yhdistyksen tilille pentua noudettaessa.

Ennen adoptointipäätöstä tutustuthan yhdistyksen luovutusehtoihin!
Kuvassa lila sekä punapantaiset pennut ovat narttuja, loput uroksia.

Koti- ja muut tiedustelut AINOASTAAN SÄHKÖPOSTILLA lvesy.ry(at)gmail.com

Pennut pääsivät eilen ensimmäistä kertaa nauttimaan lumesta. Tänään jo vähän uskalsivat leikkiäkin pihalla ja muutamat pökäleetkin taisi jo tippua oikeaan paikkaan.

17.12 Tänään käyty pariin otteeseen pihalla ja toisella kerralla ruokailun jälkeen kaikki teki jo tarpeensa ulos :) mahtavaa! Pennut pulskistuu ja piristyy päivä päivältä enemmän. Kaikki pojat on nyt varattuja, enää kaksi tyttöpentua vapaana.

28.12. Ruskea tyttöpentu vapaana, muut pennut ovat saaneet omat kodit. Tiedustelut pennuista ainoastaan sähköpostilla lvesy.ry(at)gmail.com

1.1.2018 Kaikki pennut ovat saaneet hyvät kodit ja ovat kotiutuneetkin jo kaikki. Kiitämme uusia koteja ja toivomme ihanaa elämää kaikille pennuille!

NÖKÖ ja NOKI

..ovat osa kuusikkoa, eli samaa laumaa Takun ja muiden tämän sivun kissojen kanssa.                         Nökö ja Noki ovat noin kaksi vuotiaat sisarukset, ihanan savun väriset tytöt söpöine ruskeine nenineen. Kummatkin ovat ihan mahdottoman suloisia, vähän ujoja vielä mutta rohkaistuvat päivä päivältä. Kummankin käsittely onnistuu ja heidät onkin jo käytetty eläinlääkärissä tutkimuksissa.

Nökö ja Noki luovutetaan useaan kertaan loishäädettynä, steriloituna, rokotettuna sekä sirutettuna ainoastaan sisäkissoiksi. Tälle parivaljakolle toivotaan myös rauhallista aikuiskotia missä saavat rauhassa tutustua uuteen elinympäristöönsä ja opetella elämään oikeaa kissanelämää turvallisessa ja lämpimässä kodissa. Nämä tytöt ovat sisäsiistejä, niinkuin kaikki muutkin tämän lauman jäsenet. Mikäli haluat tarjota näille kaveruksille kodin, ota yhteyttä yhdistyksen sähköpostiin lvesy.ry(at)gmail.com. Tutustu yhdistyksen luovutusehtoihin ennen adoptiopäätöksen tekemistä.

28.12.2018 Nökö ja Noki edelleen vailla omia kotejaan. Tytöt ovat reipastuneet paljon ja viettävät aikaa koiraperheessä.

15.1.2018 Nökö on lähdössä uuteen kotiin tutustuttuaan ensin sijaiskodissa Muusaan.

TAKKU

Takku on samaa laumaa Sussun ja Pullan sekä Sirun kanssa. Takku on poiketen muista laumansa kissoista huomattavasti nuorempi kuin muut eli reilun puolen vuoden ikäinen. Takku on leikkisä ja sosiaalinen, hellyydenkipeä ja hyvin sympaattinen pikku tyttö joka tulee toimeen myös muiden kissojen kanssa ja sille olisikin kiva löytää koti missä sillä olisi leikkikaveri. Takku oli tullessaan yhdistykselle kaikista heikoimmassa kunnossa, hyvin laiha ja turkki vilisi täitä. Hyvällä hoidolla Takku on toipunut ikävästä elämänalustaan huolimatta hyvin ja olisi steriloinnin jälkeen valmis lähtemään omaan rakastavaan kotiin.                                                                                                               Takku luovutetaan steriloituna, rokotettuna, sirutettuna sekä useeaan otteeseen pestynä ja ulko- ja sisäloishäädettynä, ainoastaan sisäkissaksi. Takku pääsee uuteen kotiin kun siitä on maksettu luovutusmaksu ja tehty kirjallinen luovutussopimus. Takun luovutushinta on 120€. Käythän tutustumassa yhdistyksen eläinten luovutusehtoihin ennen adoptiopäätöksen tekoa.

6.11.2017 Itsenäisyyspäivän kunniaksi Takku on saanut kodin ja lähtee steriloinnin jälkeen uuteen kotiin <3

28.12 Takku on lähtenyt omaan kotiin.

SUSSU

Sussu on sopivan kokoinen ja nätti, vielä ujo mutta kiltti tyttökissa joka on tullut Leppävirran esylle myös erityissyistä kotia etsimään. Sussu viihtyy parhaiten yksinään ja arvostaa rauhallisia olosuhteita, joten sitä ei luovuteta perheeseen missä on pieniä lapsia.  Sussu on arviolta 2 vuotias, sisäsiisti tyttö ja osaa tehdä tarpeensa laatikkoon. Se tykkää kovasti rapsuttelusta ja silittelyistä.

Sussu luovutetaan rokotettuna, tunnistemerkittynä, steriloituna sekä useaan kertaan sekä ulko- että sisäloishäädettynä.
Sussu luovutetaan ainoastaan sisäkissaksi. Sussusta tehdään kirjallinen luovutussopimus ja Sussun luovutusmaksu on 120€. Tarjoathan loppuiän kotia ja käythän tutustumassa ennen adoptiopäätöstä yhdistyksen eläinten luovutusehtoihin.

28.12 Sussu on edelleen vailla omaa kotia. Sussu on myös Nokin ja Nökön tavoin reipastunut paljon ja tutustuu jo koiriin.

8.1.2018 Sussulle on löytynyt koti! Onnea uuteen kotiin!

PASI

Pasi on alunperin löytökissanpentu. Pasi löytyi sattumalta metsässä olleen lenkkeilijän toimesta. Hän kuuli kissanpennun lohduttoman huudon ja löysi pennun yksinään hakkuualueelta. Pasi, joksi sen ristin saapuessaan meille, oli löytöhetkellä vain noin 6-8viikon ikäinen. Löytöpaikalle vietiin loukku mutta siihen ei koskaan menny muita kissoja. Sen emoa tai sisaruksia ei löytynyt etsinnöistä huolimatta. Tietoa siitä, miten Pasi oli metsään yksinään joutunut tai miten kauan siellä ollut, ei ole. Selvää on ettei se ole sinne yksin joutunut, kauas asutuksesta. Pasi osottautui heti erittäin ihmisrakkaaksi pennuksi. Yöt se nukkui tyynyjen välissä sängyssä ja herätti välillä käymään pissalla. Se osasi heti käydä astialla. Pasi oli alusta asti tosi ahkera leikkijä, latki innoissaan emonkorviketta, söi paljon ja kasvoi nopeasti. Se sai kissaseuraakin aikuisista, rauhallisista kissoista, mutta eivät ne sen vauhtia hillinneet kyllä yhtään. Päiväunet se tykkäsi pienenä ottaa viltin sisällä tai rinnan päällä. Kun sille löytyi koti, luopuminen siitä oli tosi vaikeaa, sillä olimme ehtineet kiintyä siihen kovasti. Itku tuli kun Pasi lähti elokuussa uuteen kotiin. Meidän pieni ilopilleri joka juoksi kovaa vauhtia heti paikalle kun sitä nimellä kutsui.

Koska elämässä ei aina mene kaikki niinkuin on suunniteltu, joutui Pasi palaamaan kolmen kuukauden jälkeen takaisin meille, tällä kertaa yhdistykselle, kotia etsimään. Olin luvannut sille että mitä ikinä tuleekaan, se on aina tervetullut takaisin.                                                                                       Pasi on nyt kuuden kuukauden ikäinen nuori herra, hänet on kastroitu ja rokotettu sekä sirutettu. Toivoisin Pasille löytyvän kodin missä ei ole muita (poika)kissoja eikä aivan pieniä lapsia. Pasilla on erityinen paikka sydämessäni, joten olen tällä kertaa enemmän kuin tarkka siitä, mihin se lähtee asumaan. Jos sinulla on pienen poikakissan mentävä aukko kodissasi ja sydämessäsi, ota yhteyttä sähköpostiin lvesy.ry(at)gmail.com ja kerro, millaisen kodin haluaisit Pasille tarjota. Tällä kertaa Pasin kodin on oltava sen loppuiän koti. joten mieti tarkkaan oletko valmis sitoutumaan jopa 15 vuodeksi. Pasi luovutetaan ainoastaan sisäkissaksi tai valvotusti ulkoilevaksi. Siitä tehdään kirjallinen luovutussopimus ja luovutusmaksu 120€ tulee olla maksettuna yhdistyksen tilille Pasia noudettaessa.

7.12.2017 PASI ON SAANUT KODIN! ONNELLISTA KISSANELÄMÄÄ RAKKAALLE PASILLE <3

SIRU

Siru on pienehkökokoinen ystävällinen ja kiltti tyttökissa joka on tullut yhdistykselle erityissyistä kotia etsimään. Siru on todennäköisesti Pullan sisko ja siis samanikäinen, noin 2 vuotias.

Siru tulee toimeen hyvin toisten kissojen kanssa.

Siru luovutetaan rokotettuna, tunnistemerkittynä, steriloituna sekä useaan kertaan sekä ulko- että sisäloishäädettynä.

Siru on tottunut olemaan myös ulkona joten se voidaan luovuttaa maaseudulle myös valvotusti ulkoilevaksi omassa pihapiirissä. Taajamaan Siru luovutetaan ainoastaan sisäkissaksi. Sirusta tehdään kirjallinen luovutussopimus ja Sirun luovutusmaksu on 120€.

25.11. SIRU ON VARATTU!

7.12. SIRU LÄHTEE LAUANTAINA UUTEEN KOTIIN! ONNELLISTA KISSANELÄMÄÄ SIRU! <3

SÖPÖ

Söpö on noin 4 vuotias kastroitu, kookas uroskissa, joka on tullut yhdistykselle vanhemmalta pariskunnalta kodinetsijäksi. Söpö arvostaa rauhallista, aikuista kotia ja on tottunut ulkoilemaan vapaasti, mutta yhdistys ei luovuta Söpöä kuin sisäkissaksi tai valvotusti ulkoilevaksi. Söpölle etsitään kotia missä arvostetaan hänen alunperin löytöeläinstatustaan eli ymmärretään hänen hieman juroa luonnettaan. Söpö on täysin kesy ja tulee syliinkin, mutta haluaa itse päättää asioistaan eli on hyvin itsenäinen ja oman arvonsa tunteva herra. Söpö on tällä hetkellä yhdistyksen tiloissa muiden kissojen kanssa ja tuntuu tulevan Pasin ja Purrin kanssa hyvin juttuun. Söpö luovutetaan rokotettuna, sirutettuna, kastroituna sekä loishäädettynä, luovutussopimusta ja -maksua vastaan. Söpön luovutusmaksu on 120€. Ennen adoptiopäätöstä, tutustuthan luovutusehtoihin.

7.12. SÖPÖ ODOTTELEE EDELLEEN OMAAN KOTIIN PÄÄSYÄ!

28.12. Söpö on kotiutunut niin hyvin yhdistyksen sijaiskotiin että päätti jäädä sinne asumaan Purri kisun kaveriksi. Söpölle sopivan kodin löytyessä kuitenkin Söpö on valmis lähtemään uuteen kotiin. Kiirettä tämän kaverin kanssa ei ole.

PULLA

Pulla on nuori, arviolta noin 2 vuotias kolli joka on tullut yhdistykselle erityissyistä kotia etsimään. Pulla on tosi kesy ja erittäin seurallinen, jaloissa kiehnäävä kissapoika. Rakastaa ihmisen huomiota ja tykkää hyvästä ruoasta. Pulla on osa isompaa kissalaumaa, joka saapui yhdistyksen hoiviin viranomaistoimenpiteiden myötä. Pulla tulee toimeen muiden kissojen kanssa hyvin. Pulla luovutetaan uuteen kotiin luovutussopimusta ja maksua vastaan sisäkissaksi. Pulla on tottunut olemaan ulkona, joten se voi muuttaa myös maaseudulle missä voi ulkoilla omassa pihassa valvottuna. Tallikissaksi tai navettakissaksi tai pelkästään ulkona eleleväksi ei Pullakaan lähde, joten tarjoathan vastuuntuntoista ja rakastavaa kissakotia  <3

Pulla käy kastroitavana, tunnistemerkittävänä ja rokotuksilla 20.11 ja on sen jälkeen paranneltuaan valmis uuteen kotiin. Kotitarjouksia voit jättää sähköpostiin lvesy.ry(at)gmail.com. Pullan luovutushinta on 120€. Ennen adoptiopäätöstä, tutustuthan luovutusehtoihin ELÄIMEN ADOPTOINTI YHDISTYKSELTÄ  sivulta.

20.11.2017

Pulla on käynyt kastroitavana. Nyt on kaikki valmista uutta kotia varten.

3.12 Pulla on edelleen vailla omaa kotia

7.12. PULLA ON LÄHTENYT UUTEEN KOTIIN! ONNELLISTA KISSANELÄMÄÄ PULLALLE!

LUNA

Luna on arviolta alle 2 vuotias tyttökissa joka tuli yhdistykselle erityissyistä kotia etsimään. Luna on kesy ja rauhallisuutta vaativa kissa joka on kokenut kovia asioita edellisessä elämässään. Luna tarvitsee kodin missä ei ole lapsia tai koiria. Luna luovutetaan tunnistemerkittynä, madotettuna, rokotettuna sekä steriloituna, ainoastaan sisäkissaksi. Lunan luovutusmaksu on 120€. Ota yhteyttä sähköpostitse lvesy.ry(at)gmail.com mikäli haluat tarjota Lunalle vastuullisen ja pysyvän kodin. Ennen adoptiopäätöstä, tutustuthan luovutusehtoihin ELÄIMEN ADOPTOINTI YHDISTYKSELTÄ sivulta.

19.11.2017 LUNA ON VARATTU <3

21.11.2017 LUNA ON LÄHTENYT TÄNÄÄN UUTEEN KOTIIN! Mukavaa kissanelämää Luna ja omistaja!

NINNI

Yhdistyksemme virallisesti ensimmäinen kotia etsivä kissa on Ninni. Ninni on leikattu tyttökissa joka saapui yhdistykselle löytöeläintalosta. Tarkkaa ikää ei tiedetä. Ninni on täysin kesy, hyvin hoidetun oloinen kissaneiti jolla on hyvä ruokahalu. Ninni luovutetaan uuteen kotiin ainoastaan sisäkissaksi tai maaseudulle valvottuna ulkoilevaksi loishäädettynä, rokotettuna sekä tunnistemerkittynä. Mikäli pystyt tarjoamaan Ninnille hyvän ja vastuullisen kissakodin, ota yhteyttä sähköpostitse lvesy.ry(at)gmail.com. Ennen adoptiopäätöstä, tutustuthan luovutusehtoihin ELÄIMEN ADOPTOINTI YHDISTYKSELTÄ sivulta.

NINNI ON LÄHTENYT UUTEEN KOTIIN, ONNEA MATKAAN NINNI!