KAVERIKISSAT

Kaverikissa tarkoittaa kissaa, joka on mahdollisuus saada ns. lainaksi pitämään seuraa yksinäiselle ihmiselle. Leppävirran esyllä on silloin tällöin kissoja, jotka voivat toimia kaverikissana, kun ei voida sitoutua ostamaan eläintä omaksi mutta silti kissakaveri olisi kiva olla.                                            Käytännössä kaverikissatoiminta on sitä, että yhdistys antaa kissan asumaan vaikkapa yksinäisen vanhuksen luo. Hän huolehtii kissasta kuin omastaan, ostaa sille ruuat ja kissanhiekat sekä muut tarpeelliseksi katsomansa päivittäiset tarvikkeet.                                                                                          Yhdistys huolehtii kissan kuljettamisesta eläinlääkärihoitoon mikäli sellaista tarvetta tulee.      Kissat ovat aina kaveruuden alkaessa eläinlääkärin tarkastamia, leikattuja, madotettuja, rokotettuja sekä sirutettuja. Mikäli kissan huoltaja tarvitsee kissalle tilapäistä hoitoa äkillisesti, niin kissa otetaan hoitoon yhdistykselle.                                                                                                                  Yhdistyksellä voi tapauskohtaisesti olla mahdollisuus antaa kissan mukana joitakin tarvikkeita, esim. kissavessa sekä ruoka-astiat.                                                                                                              Yhdistys tekee kissasta huoltajan kanssa kirjallisen sijoitussopimuksen ja käy seuraamassa kissan sekä huoltajan kuulumisia säännöllisin väliajoin. Sopimus on voimassa toistaiseksi ja se on purettavissa heti mikäli yhdistys näkee sen tarpeelliseksi eläimen hyvinvoinnin kannalta, tai mikäli kissan huoltaja haluaa luopua kissan hoidosta. Halutessaan huoltaja voi pitää kissan vaikka sen loppuelämän ajan. Kaverikissasta ei oteta maksua. Kaverikissoja voi kysyä yhdistykseltä sähköpostitse alla olevalla yhteydenottolomakkeella. Yhdistyksellä on tällä hetkellä yksi kissa kaverina Leppävirtalaisessa kodissa.