ELÄIMEN ADOPTOINTI YHDISTYKSELTÄ ja LUOVUTUSEHDOT

On tärkeää, että eläin saa juuri sille parhaan mahdollisen, pysyvän kodin. Tämä pyritään varmistamaan kotiehdokkaiden haastattelulla ja tapaamisella, jossa kotiehdokas tutustuu eläimeen tilapäiskodissa. Eläintä ei luovuteta ensimmäisellä tapaamiskerralla, vaan miettimisaikaa annetaan molemmin puolin. Yhdistyksemme ei luovuta kissoja vapaasti, valvomatta ulkoileviksi.

Eläintä ei koskaan pidä ottaa hetken mielijohteesta ja päätöksentekoon osallistuu koko perhe.

Eläimestä tehdään aina kirjallinen luovutussopimus ja siitä peritään luovutusmaksu. Luovutusmaksu riippuu aina eläimen tilanteesta ja sen saamista hoidoista tilapäishoidossa. Luovutusmaksu maksetaan ennen eläimen luovutusta lvesy.n pankkitilille. Yleisesti kissan luovutusmaksu on 120€ sisältäen leikkauksen, sirutuksen sekä rokotuksen ja loishäädön. Jos kissalle joudutaan tekemään muita eläinlääkärihoitoja, ne lisätään luovutushintaan.

Uusi koti käyttää kissan tehosterokotuksessa kuukauden päästä luovutuksesta ja huolehtii pentuna adoptoimansa kissan kastroimisesta/steriloinnista sen ollessa yli 6kk.

Näädänmaan viisikkopennut pääsivät kaikki hyviin koteihin <3
Vinjalle löytyi ihana koti <3

SIJAISKODIN TARJOAMINEN ELÄIMELLE

Sijaiskoti on paikka missä eläin kuntoutuu joskus rankoistakin kokemuksistaan. Sijaiskodissa eläin elää perheenjäsenenä  ja opettelee luottamaan ihmiseen. Monesti sijaiskoti on hyvä lähtökohta eläimen uuteeen kotiin saattamiseksi.

Sijaiskotitoiminta tuottaa iloa myös sijaiskodin antajalle. Sijaiskodiksi ryhtyessä on hyvä ottaa huomioon että monesti eläimet voivat olla haltuun otettuja ja niillä on voinut olla koviakin elämänkokemuksia, niiden hoito on monesti pitkään laiminlyöty.

Yhdistys huolehtii sijaiskodissa olevan eläimen kaikista kuluista, myös mahdollisista eläinlääkärikuluista. Periaatteena on ettei sijaiskodille tule kuluja eläimestä.